نوت معرفی | گوشِ شنوایِ آقایِ ماهی | داستان های lefv غنچه شوید
𝖘𝖕𝖗𝖎𝖓𝖌
𝖘𝖕𝖗𝖎𝖓𝖌
The angel who fell from heaven
Marcis March
Marcis March
  • پست شده در - چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۵۵ ب.ظ
  • ۱۲۰ : views
  • ۷ : Likes
  • ۹ : Comments
  • : Categories

ممانعت از روانپزشکی دوست داشتنی

 

-تو کسی هستی که، با واقعیت میجنگی تا رویاتو نگه داری و روحتو باهاش تغزیه کنی، من یه روانپزشک هستم با رویا میجنگم تا از واقعیتی دفاع کنم که سخت به قلبم لگد میزنه.. ما چیز هایی میگیم که بهمون دیکته شده درحالی که تو با روحت حرف میزنی تو از جایی میگی که کسی ندیده و صدایی ازش نشنیده و با تمام وجود به قداستش باور داری و ما از جایی میگیم که هر لحظه توش نفس میکشیم ولی بهش باور نداریم. من یه روانپزشکم، توی روانشناسی بهمون فرق بین واقعیت و رویا رو یاد میدن اما هیچ وقت از اهمیتش نمیگن... تو بهم بگو رویا چیه؟

+«واو» در نویسندگی از اهمیت زیادی برخورداره. «واو» خیلی از جمله هارو به بقیه جمله ها و کلمه ها متصل میکنه، خیلی از جمله هایی که ممکنه انتهای خیلی از چیزها باشه. و این رویا «واو» زندگی منه که من رو به اون متصل میکنه.

...

+گناه داشتن یک رویا چیه؟ وقتی میدونی اون به کسی آسیب نمیزنه، این فقط یک حرفه، یک «واو» کوچک، تو میدونی این «واو» زیبایی خالصه... زیبایی ها به انزوا میکشند و به انزوا کشیده میشوند.

silence prisoner

 

-همین. نه حرف های خاله درباره قرص و کسایی که خوب نمیشن. نه حرفای مامان درباره تجربی و شترمرغ بودنش. نه مال دایی درباره تواناییم تو مدیریت و ریاضی. همین و فقط همین سه تا باعث شدن بعد از چهار سال رویای روانپزشک شدن دلم بخواد یکم دیوونه تر باشم. بیاین دیوونه تر باشیم.

-تصمیم گرفتین دیوونه تر باشین؟ اگه نه دوباره متن بالا رو ایندفعه با دقت بیشتری بخونین.

-حالا تصمیم گرفتین دیوونه باشین؟

-مدرسه ها داره باز میشه و من چرا ناراحت نیستم؟ نمیدونم.. وقتی میشینم سر کلاس از حرفاشون، چیزایی که اطرافمه، چیزایی که بقیه میگن و کلا همه چی ایده میگیرم واسه نوشتن.. بیشتر سریال میبینم.. راحت تر زبانمو میرم و کلا گشادیسمم میخوابه خب این ناراحت کننده نیست. تابستون تموم میشه شیشه عمرمون که نمیشکنه. از یک تا ده چقدر ناراحتین که تابستون داره تموم میشه؟

-با ما همراه باشید.. با مجری گری نویسنده وبلاگتون

۹ عدد کامنت برای این مطلب ثبت شده است
  • ‌n_n Negari

    از یک تا ده... یه واحد ناراحتم که میخواد تموم بشه

    خب درسو دوست دارم چون یادگیری و بیشتر دونستنو دوست دارم... بحث با معلمو سر مسائل دوست دارم

    باعث هم میشه زمان زودتر بگذره و سرگرم میشی

    خب اره برای پاداش یه روزیم که کامل درس خوندی بشینی سریال هم ببینی یا یه کاری که حالتو خوب کنه

    بهتر از زمانای تابستونه که میگی وای حال انجام هیچ کاری نیست و زود از همه کارات زده میشی

    پس ناراحت نیستم! 

  • Marcis March
    سلاااام نویسنده هم اسمم>
    شاید چیز خاصی نباشه برات که با یه هم اسمت حرف بزنی ولی من دارم از هیجان اینجا پرپر میشم
    و آره دقیقا حالا علاوه بر اینکه امسال سال مهمیه و باید حواسم به نمره هام و جزوه هام باشه کلا اینکه سرت به چیزی گرم باشه صدبرابر بهتر از بیکاریه
  • ‌n_n Negari

    وای تو ام نگاری 🥺ذووووق

    نهه منم ذووق میکنم

    اره امسال برای منم مهمه... انتخاب رشته =)

    تابستون زمانی که کزونا نیود لذت بخش بود مه میتونستی کلی کلاس بریو کل تایم روزتو باهاش پر کنی

    ولی الان واقعا تابستون نمیچسبه 

  • Marcis March
    هم سنم هستیم>
    کلاسم نمیرفتیم حداقل دوتا ادم میدیدیم/ الان همونم نیست
  • ‌n_n Negari

    وای جدی؟ چه بااحاال

    دقیقا :) 

  • Marcis March
    ارهههه
  • Kim  UnSoo

    متن هات خیلی فلسفی و سنگینن ... 

    و همونجوری که من دوست دارم خیلی شیرین ...

    اما مسئله اینجاست که مدت هاست نمیتونم درست و عمیق فکر کنم :) ...

    یه روزی همه پست هات رو میخونم ... و برای همه شون کامنت میذارم ... سعیم رو میکنم 

  • Marcis March
    من با کمال میل صبر میکنم>
  • Nobody  -

    متنه فقط... زیادی قشنگ بود. :)))

     

    - واو. روان‌پزشکی... یعنی امسال انتخاب‌رشته کردی؟

    - هممم... صفر. حتی یه‌جورایی خوشحالم که تابستون داره تموم می‌شه. از کاری نداشتن متنفرم. با این‌که حتی فکر فیزیک و شیمی خوندن موهامو سیخ می‌کنه. :دی

  • Marcis March
    خیلی خیلی

    نههه باباااا
    من تااازه دارم میرم نهم ولی خیلی ساله دلم پر میکشه یه عالمه سررسید بخرم داستان هرکی میاد پیشمو توش بنویسم تهش یه کاری کنم حالش خوب شه.. میدونی؟
    چقد خوبه که هممون از بیکاری بدمون میاد-^- وقتی بهمون گفتن معلم فیزیکمون از پارسال بدتره:")
    ولی شیمی رو دوست دارم خیلی گردالیه گوگولیه>
  • جیران کمندی

    صفرتا

    نه چون من مدرسه ای نیستم

    یا چون هوا گرمه من کلا گرما رو دوست دارم

    ولی فکر میکنم با تموم شدنش اتفاقای قشنگی میفته

  • Marcis March
    حالا با اینکه به پاییز و بهار حساسیت دارم از همین الان ابریزشم شروع شده ولی همیشه خیلی قشنگن
  • Nobody  -

    عاووو... متوجه شدم D: فکر کردم انتخاب رشته‌ی خودته.

     

    واقعا نمی‌دونم بدون مدرسه قرار بود زندگیمو چجوری بگذرونم.

    شت... فیزیک که خیلی مهمه... *تف تف تف*

    گردالیه D: وای کیوت D:

  • Marcis March
    به بیکاری.. بطالت.. تهشم معتاد میشدیم همه>>
    خیلی خیلی اه
    حیح 

  • 🎼  کالیستا

    من اصلا ناراحت نیستم ، مدارس همیشه به زندگیم سر و سامون میدهاون محدودیت هاش باعث میشه بیام رو برنامه و خب محدودیت هاش چیز خاصی هم نیست اگر درست زمانتو مدیریت کنی.

    اتفاقا منم امسال باید انتخاب رشته کنم ، چه حسی داری که میدونی میخوای چی انتخاب کنی؟ من واقعا دوست دارم علاقع‌ام رو پیدا کنم

    دیوونه تر شدنو نفهمیدم چجوری میخوای دیوونه تر باشی ؟ :دی

  • Marcis March
    دقیقا.. من نمیفهمم همه ناراحت نیستن پس کی نارحته"
    بپرس چه حسی دارم که میدونم چه رشته ای رو انتخاب نکنم>> با توجه به اینکه انسانی همممش خوندنیه، تجربی هم خوندنی و هم کلی فرموله (شترمرغه)، واسه کارای هنری-عملی هم که همت ندارم پس قاعدتا میرم ریاضی؟ عمق ناچاری رو خودت درک کن..
    خب عام ببین واسه کسی که خودشو بین دیوارای "اگه اینکارو بکنم روانپزشک بهتری خواهم بود" نگه داشته بیرون اومدن از هونا میشه دیوونگی.. برا هرکسی فرق داره
  • H

    خب سلامی دوباره 

    دیدم حیفه اینجا رو خالی بزارم 

    اهم اهم 

    همیشه گفتم که به نظرم روانپزشکی یا روانشناسیو نباید به چشم شغل نگا کنی ، ولی اگه بلدش باشی شاید یه روزی بتونی به یکی (غیر من و اونیکی) کمک کنی 

    و همین یکیا زندگی تو رو ارزشمند میکنن پس قلم بدست بگیر و تماااام سعیتو بکن

    چون شاید این قشنگ ترین و مهم ترین کاری باشه که بتونی انجام بدی 

  • Marcis March
    سلام بر تو
    اوهوم.. تو و اونیکی:>> گفتم که سعیمو میکنم
    همه زورمو میزنممم
    وقتی اینهمه خوبی:"

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی